VIGTIGT i perioder med Covid forholdsregler !!! I forbindelse med håndteringen af Covid19, vil du ved onlinebooking evt opleve, at du efterfølgende kontaktes af os pr email for at informeres om de gældende forskrifter fra Sundhedsstyrelsen. Disse ændrer sig løbende. Læse mere her
Det er en god ide at læse hele nedenstående vejledning, som samler de spørgsmål, vi er stødt på undervejs:
Ny patient: Klik på teksten “ny patient? klik her” for at blive oprettet hos os. Vi skal have din email og mobil telefon nummer, så vi kan sende info til dig vedr første besøg.
*Er du henvist fra egen tandlæge, familie og venner kan du booke tid uden at ringe til os først. Skriv blot en note til os i online kommentarfeltet.
*Er du ny patient uden en form for henvisning og ønsker behandling hos os, kan det være en god ide at ringe til os første gang på 33136660, så vi kan vurdere om vi mener at vi muligvis kan hjælpe dig. Læs videre nedenfor.
Allerede registreret som patient hos os: Indtaste CPR, mobil/email og bookingnummer (udsendt med indkaldebrev/-sms eller du kan rekvirere et nyt på selve online siden). Du kan IKKE genbruge brugte bookingnumre og du er nødt til at bestille et nyt i bookingfeltet.
Vil du selv booke online og evt senere selv ændre en tid online: Du har mulighed for selv at vælge, bestille og evt ændre din næste tid. Du skal blot klikke på log ind skemaet nederst på denne side og følge vejledningen. Du kan ikke slette en tid online, men skal ringe til os 33136660.
Ændring / flytning af din tid som er booket af os på klinikken og ikke pr onlinebooking kræver at du ringer eller skriver til klinikken. Du kan IKKE selv ændre en tid på online booking som er booket af os på klinikken. Hvis du ringer til os får du en ny tid over telefonen. Hvis du sender email vil vi slette din tid, så du igen har adgang til onlinebooking. Ved udeblivelse eller 2 gange afbud blokeres din adgang til online booking og tidsbestilling er kun muligt pr telefon.
Det er muligt at booke tid hos Tandlæge Marianne Hoffmeyer til følgende:
* Akut behandling / tandpine – 15 minutter – smerter, knækket tand eller -fyldning og har brug for nødbehandling / midlertidig fyldning indenfor meget kort tid. Skriv i online notefeltet kort hvad det drejer sig om eller send en email så det lægges i din journal og klar til din aftalte tid. Man skal beregne at den tid man bestiller er vejledende og tilpasses vores aftalebog den pågældende dag. Du skal ikke regne med at du får en behandling der varer mere end de 15 min, men du får en nødbehandling og en efterfølgende tid til at gøre arbejdet færdig. Er du ny patient bør du ringe til os, da du skal registreres i journalsystemet først. Ser du ingen ledige tider så ring eller email os, da vi forsøger at gøre alt hvad vi kan for at hjælpe vore patienter hvis de har smerter.
* Ny patient – 15 minutter – ny ikke henvist der ønsker samtale om mulig behandling fremover: Første gang foretages patient konsultation / samtale uden behandling ca kr 290. Dette er eksklusiv f.eks. røntgen, udvidet registreringer o.lign. Skriv i online notefeltet kort hvad det drejer sig om eller send en email så det lægges i din journal og gøres klar til din aftalte tid. Du kan opleve at vi ringer og ændrer din tid så den tilpasses vores aftalebog bedre. Man skal komme 15 minutter før sin tid for at udfylde en ny patient skema.
* Ny patient – 30 minutter – ny eller henvist patient der ønsker behandling fremover: Første gang foretages konsultation / samtale uden egentlig behandling men hvor der evt foretages nødvendige røntgen, udvidet registreringer o.lign efter gældende takster. Prisen er minimum ca kr 290 og op efter (se prislisten for takster af diverse ydelser). Man skal komme 15 før sin tid for at udfylde en ny patient skema.
* Behandling – 30 minutter – f.eks. en kontrol, et simpel eftersyn inkl let rensning (ingen eller et par tandkødslommer på 4-5mm) eller en lille fyldning. Til patienter der allerede er registreret som patient hos os.
* Behandling – 45 minutter – f.eks. en regelmæssig rensning 2-4 gange om året efter parodontitis behandling (flere tandkødslommer på 5mm og over), en større fyldning eller en lidt mere kompleks behandling. Til patienter der allerede er registreret som patient hos os
Ved tvivl: Er du i tvivl, så spørg os første gang på 33136660, da online booking er uvant for mange.
Tidsintervaller skal vælges korrekt:
Vi gør opmærksom på at din aftalte tidslængde indeholder både tiden til selve behandlingen + opdækning/afrydning/afspritning + journalskrivning + dankorts afregning.
Vi skal have tid nok til din behandling, ellers kræver det måske flere besøg.
Bemærk at der for mange patienter automatisk vil stå “30 minutter”. Benyt pilen til højre for dette for at kunne navigere til andre tidsintervaller.
Har du / har du haft parodontitis, vil vi foretrække, at du booker 45 min. til rensninger, med mindre vi har aftalt, at du kun behøver 30 min.
Længere behandlingstider der varer over 45 minutter: F.eks ny krone/bro, implantat, operation. Dette gives enten telefonisk på 3313 6660 eller ved at dobbelt-booke tider online efter aftale. Dette kan gøres hvis du kan se at tiden efter din ønsket tid også er ledig. Du skal så booke den første tid og derefter straks sende os en email / ringe besked at du ønsker den udvidet til at inkludere den efterfølgende ledige tid.
Her er et eksempel: Har du aftalt med os at du skal bruge 60 min og vi f.eks. har en ledig tid både kl. 12:00-12:30 og 12:30-13:00, kan du booke tiden 12:00 og informere os pr email om at du gerne vil have de 60 minutter.
Den ønskede tid vises ikke på online booking: Den er formentlig ikke ledig. Du er velkommen til at ringe og høre nærmere. Vi kan sætte dig på journalsystemets “afbudsliste” og ringe til dig når der kommer et afbud.
Samme dag / ledige akutte tider: Vises ikke altid online, da vi først og fremmest tilbyder disse til akutte patienter (tandpine, knækkede tand) på vores “afbudsliste”.
Almindelige eftersyn og behandlinger der ikke haster: Der kan ofte være ca 3-5 ugers ventetid (helligdage/ferieperioder ikke inkl). Det er forklaringen på at du måske ikke finder en tid i de først kommende uger. Navigere i aftalebogen til du finder en tid, du kan bruge. Hvis det haster (rejser, hospitalsophold o.lign) kan du ringe og høre nærmere og evt skrives op på vores “afbudsliste”.
Er du er i udlandet: Hvis du ikke kan træffe os pr. telefon, er du selvfølgelig velkommen til at sende en email forespørgsel.
Midlertidige ændringer til vores åbningstider / feriedage informeres kun på vores telefonsvarer. Har du ikke modtaget et svar på din email kan du lytte til evt besked på vores telefonsvarer.
Ændring / flytning af din tid booket af dig via online-booking: Dette er kun muligt hvis du selv har booket online. Det kan gøres op til 2 dage før den aftalte tid. Under 2 dage før bedes du ringe til 33136660. Husk at en for sent meldt afbud / udeblivelse automatisk udløser en sygesikringsbestemt honorar og dermed regning til dig.
Ændring / flytning af din tid booket af os på klinikken / pr telefon: Dette er ikke muligt direkte på Online Booking (vi har beklaget os til IT firmaet). Du bedes ringe til 33136660. Alternativt kan du booke en ekstra tid gennem Online Booking. Dette gøres ved at bestille et nyt bookingnummer ved at trykke på “Nyt bookingnummer? Klik her” i det blåt bookingfelt og gå videre derfra. Derefter sender du os en email med besked om hvilken tid vi skal aflyse i aftalebogen. Vi kan se den nye tid du har reserveret. (Har ind imellem ikke virket så det sikreste er at ringe til os)
Afbud uden ny tid / annullering / sletning af din tid med onlinebooking: Dette er desværre ikke muligt. Du bedes ringe til 33136660 og være sikker på at vi har modtaget dit afbud. Husk at en for sent meldt afbud / udeblivelse automatisk udløser en sygesikringsbestemt honorar og dermed regning til dig.
Har du allerede en tid hos os, men ønsker en akut behandlings tid:
Hvis du får akut brug for hjælp, og allerede har booket en tid gennem onlinebooking, bedes du kontakte klinikken på 33136660 for at få en akut behandlingstid.
Udløbet bookingnummer: Dette sker, når du har været på klinikken til den aftalte tid eller allerede brugt dit nummer online en gang. Næste gang du ønsker at bestille en tid, skal du bruge et nyt bookingnummer. Dette får du ved at trykke på “Nyt bookingnummer? Klik her” i det blåt bookingfelt.
Glemt dit password: Klik på login. Klik på “glemt password”, indtast mailadresse og der vil blive sendt et link til at nulstille password.
Email og sms påmindelse på en aftale virker ikke: Hvis du ikke har registreret den rigtige email og mobil nummer i klinikjournalen, vil det ikke være muligt at få en påmindelse. Ring 33136660.
Udeblivelse og for sent afbud: Den Offentlige Sygesikring har fastlagt regler og takster for udeblivelse og for sent afbud. Disse kan læses på vores prisliste. Aftale registreringen i din journal udløser at en regning vil blive tilsendt. Ved én udeblivelse eller to for sene afbud fra en tid booket online, sættes der automatisk en blokering, så en ny online booking ikke kan foretages. Du bedes ringe til 33136660.
Vi foretrækker at en nødvendig ændring/afbud gives senest 2 arbejdsdage før, således at vi har mulighed for at tilbyde tiden til akutte patienter og patienter på vores venteliste. Sene afbud er spild da vi ikke kan nå at kontakte andre med behov for aftalen. Vi takker for din forståelse.
Spørgsmål og vejledning i brug af online-booking: Du er altid velkommen til at ringe til os på 33136660.
Klager over online-booking: Online booking er købt og etableret hos os med henblik på en service og hjælp til alle parter. Vi beklager evt begrænsninger den har og giver gerne kommentarer videre til IT firmaet, som er ansvarlig for funktionen af den. Du skal blot sende os en email, som vi kan videresende til IT.
VIGTIGT / HUSK:
* Email og telefon forespørgsler/konsultationer: Vi giver selvfølgelig ikke kliniske konsultationer eller overslag over email eller telefon uden et forudgående besøg/konsultation med undersøgelse og journalisering hos tandlægen på klinikken. Se evt vejledende priser på vores hjemmeside.
* Samtykke til behandling og priser: Når du bestiller en tid til en ønsket behandling accepterer du samtidigt klinikkens honorarer for denne, samtykker til behandlingen du har bestilt tid til og samtykker til email/sms tidspåmindelse og evt email info.
* Mundtlig snak om behandlingsmuligheder og circa priser med tid til overvejelse derhjemme: Hvis du kun ønsker en konsultation uden behandling så du kan få et bud på behandlingsmuligheder og et cirka mundtligt pris estimat og tid til overvejelse hjemme, bør du vælge en 15-30 min tidsbestilling til konsultation (se booking beskrivelsen om tid og honorar ovenfor). Ønsker du yderligere behandlingssamtaler og skriftligt overslag skal du booke tid til dette. Evt se også et udvalg af cirka honorarer på hjemmesiden.
* Skriftlige overslag kræver ofte grundige undersøgelser, røntgen og registreringer med gældende takster, dvs ikke disse korte konsultationer.
* Opdatere din info: Vi vil gerne her lige minde dig om at huske på at opdatere os om evt ny adresse, telefon, email, opdatering i sygdomstilstand eller medicin, el.lign.
* Bliver du forsinket til din tid: F.eks. pga trafik i byen, så ring til os, så vi kan forsøge at tilpasse aftalebogen.
* Forsinkelser fra vores side: De kan forekomme, selv om vi gør alt for at undgå dem. Vi arbejder med mennesker og sommetider uforudsete situationer (angst, smerte, operationsændring o.lign der skal tilses færdigt og kan ikke etisk udskydes til ny tidsaftale). Vi stiler efter fornuftig planlægning fra vores side og beklager hvis det giver dig ulejlighed. Vi beder dig tage hensyn til dette i din egen planlægning efter tidsaftalen. Når vi får kendskab til en opstået situation vil vi sende en auto-sms med denne info og antal minutter (10, evt 20-30) forventet forsinkelse. Negative kommentarer fremmer ikke en god stemning eller en hurtigere behandling, tværtimod fjerner det klinikassistenten fra patient fokus og færdiggørelse. Patienten i stolen (som kunne være dig en dag) og behandlerne er alle taknemlige for at du udviser empati og forståelse.
VI HÅBER AT OVENSTÅENDE HJÆLPER DIG I NAVIGERINGEN AF VORES ONLINE BOOKING.
HELD OG LYKKE OG VI GLÆDER OS TIL AT SE DIG !
BEMÆRK TIDERNE UGE 1 + 2 + 52 ER KUN TIL AKUT TANDPINE, ALVORLIG KNÆKKEDE TÆNDER, VORE PATIENTER DER ER PÅ HJEMMEBESØG I DANMARK FRA UDLANDET ELLER NYE HENVISTE MED BEHOV FOR HURTIG KONSULTATION. SKRIV I NOTEFELTET HVAD DET DREJER SIG OM.
FERIELUKKET OG HELLIGDAGE: VORES TELEFONSVARER HENVISER TIL AKUT TANDLÆGEVAGT. HVIS DU ER TILKNYTTET KLINIKKEN KAN DU SENDE EMAIL MED HVAD DEN AKUTTE HENVENDELSE DREJER SIG OM. VI FORSØGER AT HJÆLPE HURTIGST MULIGT OG EVT HVIS MULIGT MED ET EKSTRAORDINÆRT BESØG PÅ KLINIKKEN.